A kegyetlenség...

Kategória: Friss forgácsok

A kegyetlenség természetrajza egy Ruandáról szóló filmben. Vérgraffiti, absztrakt formákkal bespriccelt fal egy kórház udvarán, ahová gránátot hajítottak be. Egy lekaszabolt halottakkal teli furgon platója előtt vértócsa gyűlik, melyen elcsúszik egy gyékénypapucsos fekete nő, világos ruhája csurom bordóra ázik, mire hisztérikusan zokogni kezd, s már viszik is, várják a macheték. A faarcú, kőkemény békefenntartó tábornok, aki rendíthetetlenül menti az embereket, akár a parancsmegtagadásig vagy azon is túl, üvegdarabbal szab vérző rovátkákat a combjára, mert nem bírja a feszültséget, a gyilkolás tehetetlenül szemlélt látványát. A vér mindenütt, sok helyütt filmeken. Jarmusch Szellemkutyájában a szakmájára nézve bérgyilkos „néger szamuráj” az alagsorból, a szifon alá bújva lövi le a mosdó fölé hajló áldozatát. Vörös rajzolat fehér porcelánon. Tarantino Ponyvaregényében a véletlenül elsült pisztoly, egy szerencsétlen fogoly szétrobbanó feje teríti be vérfátyollal a kocsi hátulját. Inarritu Korcs szerelmek-jében egy exkluzív étterem vasalt inges kuncsaftját durrantják le, felsőteste rábukik a rostélyra, amelyen maga sütögethette ennivalóját, vére sercegni kezd a sütőlapon, a táplálkozó egy szempillantás alatt potenciális táplálékká alakul. A vér, amely olyan jó helyen van a hús titkaként, bőrünk alá öltve, és olyan botrányos, amint kikerül a napvilágra.